1990 – 2023 / 6th.All Indian Music Conference (reMix-reMastered version)

 

reMix-reMastered Version Series Vol.1.

audio & ordering:

https://amarxe.bandcamp.com/album/6th-all-india-music-conference-1990-2023-re-mix-mastered-version-series-vol-1

https://youtu.be/3TanLuYUTUU

 

01 Dharmābit 6:10
02 Akbārique 8:00
03 Fugamelānrāga 10:13
04 Bhāvachakra 8:55
05 Tāranganjanī 4:40
06 Mahāankh 7:20

 

Strangely, there are people who are not bothered that there is no exist 6th. All India Music Conference… – nor 7th. All India Music Conference
I, for one, was very bothered. Why ?
Try to imagine you are a music historian from 100 years later and you are dealing with music from the 20th.- 21st. centuries. The statistics of music history of these centuries draw a bell curve where the Darwin’s law of cultural “absolut fitness’ [ {n(t+1)=Wn(t) } ] makes the daily practice of the most valuable musical anthropologies disappear.
Despite the xenolith nature of scientific music research, the superficial practices of the contemporary music industry, which, in addition to chemicals, serve to pulse excitation the body’s orifices, teach us to see man and his various cultures as a source of profit and personal enrichment.
The source is thus destroyed by its exploitation.
Meme-colonialism is happening. In a way that makes both extinct languages or bird species and unrepeatable traditional musical ways of thinking inaccessible to the future. Somehow nobody in the music world has seriously noticed this for the last 80 years.
Here, at the end of the process, imagine that you are living in a very different 21st century, where does not reign in the realised ‘World System’s Heaven’ .
Imagine a world where the highly structured system of European polyphonic music is combined with the Asian polyrhythmic technique of musical time, where the compositions of the Hindustani Gāyaki Ang Sitār are performed on polyphonic harpsichord accompanied by psychedelic bass, where orthodox Slavic sacred chant copies the structure of the classical Indian Dhrūpad style, or where repetitive gamelan music follows the construction of Indian instrumental rāga-s (Ālāp-Jhōr-Jhālla), etc.
Well, this can be heard on Earth for the last time here, in the modest examples of the non-existent 6th. A.I.M.C. collection.
Please listen an autotelic way.
(Lāszlō Hortobāgyi-Hortator,1990)

————————————————-

Furcsa módon vannak emberek akiket nem zavar, hogy tulajdonképpen nincs is 6th.All India Music Conference... – se 7th. All India Music Conference...
Engem például nagyon zavart. Hogy miért ?
Próbáld meg elképzelni, hogy egy zenetörténész vagy 100 évvel késöbbről és a 20.-21th, század zenéjével foglalkozol. E századok zenetörténeti statisztikája egy olyan harangörbét rajzol ki, ahol a kultúrális rátermettség (absolute fitness {n(t+1)=Wn(t)} darwini törvénye révén a legértékesebb zenei antropológiák napi gyakorlata tünik el.
A zárvány jellegű tudományos zenekutatás ellenére a jelenkori zeneipar felszínes gyakorlata, amely a vegyszerek mellett a test nyílásainak a kiegészitő ingelését szolgálja, megtanít arra, hogy az embert és annak különböző kultúráit a profitszerzés és a személyes meggazdagodás forrásának tekintsék. A forrás így tehát elpusztul a lerablása által.
Mémkolonializmus zajlik. Méghozzá, úgy, hogy a kihaló nyelvek vagy a madárfajok és a megismételhetelen tradicionális zenei gondolkozásmódok egyaránt hozzáférhetetlenné válnak a jövő számára. Az zenei életben az elmúlt 80 évben ezt valahogy komolyan senki nem vette észre.
Itt a folyamat végén képzeld el, hogy egy egészen más 21th. században élsz, ahol nem a megvalósult Világrencer Mennyországa uralkodik.
Képzeljük el azt a világot, ahol az európai polifon zene magasan struktúrált rendszere a zenei idő ázsiai poliritmikus technikájával lép kombinációba, ahol a hindusthani Gāyaki Ang Sitār kompozícióit polifonikus csembalón adják elő pszichedelikus basszus kíséretében, ahol az ortodox szláv egyházi ének a klasszikus indiai Dhrūpad stílus felépítését másolja, vagy ahol a repetitív gamelan zene az indiai hangszeres rāga-k (Ālāp-Jhōr-Jhālla) konstrukcióját követi. Nos ez hallható itt a Földön utoljára, a nemlétező 6th. A.I.M.C. kollekció szerény példáiban.
Hallgassa öncéluan.
(Lāszlō Hortobāgyi-Hortator,1990)

———————————————–

The realized globalization has another side: the mass culture mediatized day by day by spreading of transnational enterprises, the practice of which will teach you that people and their various cultures should be considered as a the source of profit and personal enrichment. Here, the material interests are capable to swallow up any other human feeling, consequently the whole society looks like rag-fair of Alien-s’ extorting passion.There is no difference, even as regards classical Indian music, where contemporary social existence and consciousness are able to do the impossible, and will transform the original meaning of Indian music, that is nothing else but the metaphysical musical exode of the most ancient awareness of life and the refined distillate of this ancestral life-suffering, and for today it has become Tāntric rectum cleaning and music of entertainment industry characterized by beauty-world and wellness-ambient. It is observable, that during this final Super Sonderangebot the great Ustād-s and Pandit-s, who could afford to be devoted to their unmatched but still fading family traditions, are not strong enough to protect their representatives from extinction. The authentic classical Indian music’s total degeneration process became evident on planetary level in the eighties, after the emergence of the zombie-genre of world music. However, it has already started with the fall of the first mahārāja empires, about the turn of the 19-20th.Century. Its litmus paper were the series of All-Indian Music Conferences, organized in India 5 times between 1916 and 1925, where, instead of the centuries-old practice of unwritten standard language of music, the necessity for recording it and entering it in an inventory became more emphasized.If we are capable to imagine, like a 21st. Century time traveler musicologist, a global music culture that has been never realized yet, where it is not the „light” music that becomes predominant on this planet with its Western tonality, but the Indian music system will melt into itself a number of Western compositional forms, being extinct by that time: then we will arrive at the corpus of the last and virtual All-Indian Music Conferences celebrated by el-Horto. To weave this experiment further is only a question of respect and fantasy.
—————————————–

A megvalósult globalizációnak van egy másik oldala: a transznacionális vállalkozások elterjedése révén a nap mint nap mediatizált tömegkultúra, melynek gyakorlata megtanít arra, hogy az embert és annak különböző kultúráit a profitszerzés és a személyes meggazdagodás forrásának tekintsék. Itt az anyagi érdekek képesek elnyelni minden más emberi érzést s így a társadalom úgy néz ki mint alien-ek harácsoló szenvedélyeinek zsibvására. Nincs ez másként a klasszikus indiai zenét illetően sem, ahol a jelenkori társadalmi lét és tudat képes megtenni a lehetetlent és transzformálja az indiai zene eredeti jelentését – amely nem más mint a legősibb emberi életérzés metafizikai zenei exodusa és amely ennek az ősi emberi lét-fájdalomnak kifinomult párlata volt – mára a tántrikus végbéltisztítás, beauty-worldmusic és wellness-ambient szolgáltatóipar zenéje lett. Látható ahogy ezen végső Sonderangebot során a nagy Ustād-ok és Pandit-ok hagyományai – akik ismertségük okán megtehetnék, hogy ragaszkodnak egyedülálló, de halványuló családi örökségükhöz – már nem elég erősek ahhoz, hogy megvédje képviselőiket a kihalástól. A világzenei zombi-műfaj 1980 évekbeli kialakulása után vált planetárisan is nyilvánvalóvá az eredeti klasszikus indiai zene totális hanyatlásának folyamata mely azonban az első mahārāja birodalmak széthullásával már elkezdődött a 19-20 század fordulóján. Ennek lakmuszpapírja az 1916-25 között 5 alkalommal Indiában megrendezett Összindiai Zenei Konferenciák sorozata, ahol a korábbi íratlan magas zenei köznyelv évszázados gyakorlata helyett előtérbe került annak rögzítésének és leltárba vételének szükségessége. Ha képesek vagyunk egy 21. századi időutazó zenetudósként elképzelni egy olyan soha meg nem valósuló globális zenekultúrát ahol nem a nyugati hangrendszerű könnyűzene válik uralkodóvá ezen a planétán hanem a klasszikus indiai zenei rendszer ötvözi magába az addigra már kihaló európai zeneműformák sokaságát: ekkor érkezünk el az el-Horto által celebrált utolsó és virtuális All-Indian Music Conferences zenei anyagához. E kísérlet továbbgondolása a zenei hagyománytisztelet és fantázia kérdése csupán.

GrFx Download

click on pictures link in new tab
Images from old edition: